پيش روي يوزرها اينترنت
نوشته شده توسط : علی پور

طراحي سايت در مشهد  يوزرها، شكيبا نيستند با وجود آیتم‌هاي زيادي كه پيش روي كاربران اینترنت جاي داراست، عمده آنان اشخاص بي شکیبایی‌اي ميباشند و از آن بدتر اين كه بايد نيازهايشان در اسرع وقت برآورده شود . يعني در حالتی که منظور‌هاي آنان را برآورده نكنيد، آن‌ها نيز اينترنت وبسايت شما‌را ترک كرده و به سراغ صفحه های ديگر ميروند .تولید اینترنت سايت در مشهدكاربران پيرو به کار گیری هر چه وارفته‌خيس از سایت ميباشند اصولاً يوزرها حس دروني خودشان را دنبال مي كنند و اهميتي به خواندن اطلاعاتي كه طراح وبسايت در اختيارشان قرار داده ميباشد، نمي‌دهند . بر پايه حیث استيو كروگ كه مهندس داده ها بوده و در زمينه تجربه يوزرها متخصص است، «يوزرها تنهاً به‌دنبال راحتي در به كار گيري از اينترنت ميباشند و تازمانيكه بتوانند از وبسايت شما و تجهيزات آن به راحتي به کار گیری نمايند، حاضر مي باشند از وب سایت شما ديدن كنند . در‌اين بين، براي آن ها نحوه کار اینترنت سايت هم اهميتي ندارد .

• كاربران مي خواهند کنترل مرورگر را خودشان در اختيار داشته باشند معمولاً كاربران دوست دارا‌هستند سوای اين كه عاملي برايشان مزاحمتي توليد نمايد به صورت کلی وبسايت تکان كنند . به اين ترتيب در صورتیکه پنجره‌هاي تازه، یک دفعه ظواهر شوند براي آنها آزار دهنده بوده و از نظرشان يك مشکل بزرگ به اکانت مي‌آيد . بنابراين قابليت باز کردن پيوند‌ها در پنجره‌هاي تازه مرورگر، را بايستي هر چه سريع‌خيس متوقف نمائيد . همچنين با قرار دادن دكمه بازگشت، به آن‌ها اجازه دهيد به محلي كه در آغاز بوده‌اند، بازگردند .
• كاربران اولين گزينه منطقي را تعیین مي‌نمايند كاربران عوض اينكه پيرو گزينش‌هاي باصرفه يا یافت کردن اطلاعات در كمترين بعدازظهر ممكن باشند، عموماً اولين گزينه منطقي را تعيين مي‌نمايند . آن ها کاغذ هاي اینترنت را به صورت خطي مرور نمي كنند . بلكه وقتي لينكي را پيدا كنند كه به حیث خودشان مفيد باشد و آن‌ها را به نوشته ی علمی قضیه نظرشان نزديك نمايد، به‌سرعت بر روي آن كليك مي‌كنند . براين پایه در صورتي اين ایام درگیر باصرفه كردن وبسایت خویش براي بازديدكنندگان مي باشيد، بدانيد كه گام بزرگي براي راضي كردن يوزرها برداشته‌ايد .
ضابطه شماره 2: تمركز خویش را معطوف به ديده شدن عمده امكانات وبسایت قرار دهيد در پباده سازي‌هاي جدید اينترنت، غالباً شرايطي را مهيا مي كنند كه يوزرها به راحتي بتوانند درخواست قضيه حيث خويش را عملي كنند كه به اصطلاح به آن 1-2-3-done-steps ميگويند . بدين منظور، امكاناتي را در سايت قرار مي دهند كه براي كاربر ديدني باشد . براي نمونهً از دكمه‌هاي گرانقدر و جلوه‌هاي بصري براي جلب دقت كاربران به کار گیری مي‌نمايند . در حالتي‌كه چه طراح‌هاي وبسايت اکثر زمان ها به خيال قرار دادن اين تجهيزات، آیتم نفد قرار مي گيرند، اما در حالتي كه از بُعد طراحي سايت به آن‌ها نگاه كنيم، متوجه مي‌شويم كه چندان هم بد نيستند . در واقعيت، دستورالعمل‌هاي جذابي كه آن‌ها براي راحتي كاربران در لحاظ گرفته‌اند، مضاعف مؤثر بوده و سبب ساز مي گردند بازديدكنندگان تصميم به ديدن محتواي وبسایت شما داشته باشند . شما با به کارگیری از اين خصوصيت‌هاي عادي و ديدني، مي‌توانيد ساختار مناسبي براي وب سایت خویش تولید فرماييد . طراحي اینترنت سايت شما بايستي به صورتي باشد كه كليه دكمه‌هاي ناوبري در به عبارتی نگاه اوليه در معرض روئت كرد كاربر باشد . همچنين رنگ‌ها هم بايد براي آنان جذابيت داشته باشد . يكي‌از نحوه‌هاي مؤثري كه در طراحي وبسايت ميتوانيد به كار بگيريد اين ميباشد كه از تم رنگ هماهنگ به كارگيري كرده و از به كاربردن رنگ‌هاي متفاوت در وبسايت هجران نمائيد . در‌اين چهره بازديدكنندگان وب سایت نيز تمركز خویش را بر محتواي اینترنت سايت قرار خواهند بخشيد . در فیس تمايل براي به كارگيري رنگ‌هاي ضد و نقيض، از آنان براي تمايز بين بافت (كانتكست) اینترنت سايت و پس زمینه آن به كار گيري فرماييد . فراموش نكنيد كه انگیزه شما، اين میباشد كه كاربران امكانات موجود در سايت را به راحتي مشاهنده كنند . اين مساله، يكي از اصول حائز اهميت در طراحي صحیح رابط كاربري مي باشد . دست يابي به‌اين انگيزه بستگي به خویش شما دارد، ولی در عين اینک محتواي شما مي بايست به صورتي باشد كه استعمال كننده به خیر آن را شعور كرده و از طرفي در تعامل با اين سیرتکامل سيستم، احساس راحتي كند .





:: برچسب‌ها: طراحي سايت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: